Wednesday, July 7, 2010

Fundamentoriumas I: Card Advantage Theory

Sveiki visi, jei skaitote forumus ir lankotės klubuose, jums turbūt teko susidurti su įdomia skaičių terminologija kaip “+1”, “-1”, “1-4-1” ir t.t. Jeigu jūs apie šią sistemą neesate daug girdėję, galiu pasakyti, kad ji pakankamai svarbi žaidėjui ne tik kovos lauke, bet ir dedant kaladę. Bet jeigu turite supratimą, kaip ji veikia, bet pažįstate ką nors, kas nežino, pasiūlykite perskaityti šį straipsnį.

Norėčiau pradėti aiškinti šią sistemą nuo pavyzdžio. Taigi, pradžioje žaidimo abu žaidėjai pradeda su penkiomis kortomis rankoje, todėl turime penkias kortas – paprasta, ar ne? Iš esmės, šitoks požiūris anglų kalboje vadinamas „card presence“, todėl surasti lietuvišką atitikmenį pakankamai sunku. Tačiau ši sąvoka apima visas kortas, kurias žaidėjas turi rankoje ir ant lauko. Į šią kortų aibę neįeina kapinės ir RFG zona, nes tos kortos „mirusios“ – jų panaudoti tiesiogiai neįmanoma. Aišku, yra ir išimčių, pavyzdžiui, Drill Warrior, kuris pradingsta iš žaidimo, ar Treeborn Frog, kuris iš kapinių mėgsta prisikelti. Ir dažniausiai kortų vertė perteikiama po vienetą už kortą. Kadangi aš ir priešininkas turi po penkias kortas, abu turime penkis, nei vienas nėra išsiveržęs į priekį.

Tačiau grįžkime prie pagrindinio scenarijaus. Tarkime pradėjome pirmą duel‘ą ir ką mes padarome ėjimo pradžioje? Traukiame kortą! Dabar turime šešias kortas rankoje – pakankamai lengva, ar ne? Kiekvieną ėjimą, kaip ir priešininkas, gaunate +1 į savo ranką. Jeigu dabar, pavyzdžiui, iškviestumėte monstrą, mes vis dar turėtume šešias kortas iš viso – monstras tiesiog perėjo iš rankos į lauką. Dabar pavyzdžio paprastumui tiek užtenka mūsų ėjimui, perleiskime iniciatyvą priešininkui.

Jis/ji ištraukia kortą ir susilygina su mumis kortų skaičiumi. Ir jis sugalvoja aktyvuoti Lightning Vortex! Už tai jis išmeta kortą iš rankos ir sunaikina mūsų monstrą. Dabar svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad po Vortex suveikimo pas mus liko penkios kortos, o pas priešininką – keturios. Turbūt dauguma supranta, kodėl, tačiau paaiškinsiu – mūsų priešininkas panaudojo Lightning Vortex ir už tai išmetė kortą iš rankų, taip padarydamas sau -2 (prisimename, kad kortas skaičiuojame vienetais). Bet jo patirti nuostoliai sumažėja iki -1, nes mūsų monstras buvo sunaikintas, kuris vertas vieneto. Todėl dabar priešininkas turi keturias kortas, mes penkias ir turime +1 bendrame pranašume! Toks kortų išmainymas būtų kitų pavadintas „-1“ iš priešininko perspektyvos, bet iš mūsų - tai „+1“. Aišku, toks atvejis, kada priešininkas pasidarys sau -1, kad sunaikintų mūsų monstrą be didžiulio tikslo, yra retas. Dažnesni atvejai būna one-for-one (trumpinys 1-4-1 arba 1-for-1) mainai, kada abi pusės praranda po vieną kortą. Pavyzdžiui, Bottomless Trap Hole, Smashing Ground, Dimensional Prison, Mystical Space Typhoon. Tačiau būna ir two-for-two (2-4-2) mainų – štai čia Lightning Vortex padaro tiek pat žaloms vienam žaidėjui, kiek ir kitam, jeigu sunaikintų du monstrus. Jeigu supratome viską iki dabar, dabar galite žvelgti į ėjimus iš matematinės perspektyvos ir viską įvertinti skaičiais.

Kokia to esmė?


Puikus klausimas, jo tikėjausi. Jeigu mes galime suprasti viską iš matematinės perspektyvos ir matyti, kaip kortos mainosi kovos lauke, galima sugalvoti, kaip priešininką priversti pasidaryti -1 ar mums turėti +1. Vienas paprasčiausių būdų yra panaudoti Torrential Tribute ar Mirror Force ir sunaikinti du priešininko monstrus. Taip pat galima panaudoti tą patį Lightning Vortex ant trijų priešininko monstrų, bet, aišku, tai reta. Arba pradėti galvoti, kaip integruoti į kaladę elementų, kurie gali generuoti +1. Vienas geriausių pavyzdžių – Pot of Avarice. Quickdraw Plants deck‘ai sugeba pripildyti kapines žaibišku greičiu, taip paversdami Pot of Avarice pora naujų kortų iš kaladės. Geriausia, kad Pot of Avarice sugrąžina ir svarbius deck‘o elementus, todėl Pot of Avarice tampa daugiau negu paprasta +1 korta – ji taip pat leidžia išgyventi kaladei iki late-game dalies.

Tačiau be Pot of Avarice yra begalė kitų kortų, kurios sukuria žaidėjui kortų pranašumą. Pavyzdžiui, floater monstrai. Kas jie yra? Tai monstrai, kurie iškart už save „susimoka“, t.y. atėjęs į lauką mums sukuria +1. Puikus pavyzdys – Elemental Hero Stratos, Machina Gearframe ar Gadget‘ai.


"Išdrįsi mane sunaikinti?"Turbūt dauguma jūsų atkreipė dėmesį, jog panaudoti, pavyzdžiui, Smashing Ground prieš Machina Geaframe nėra naudinga – juk Gearframe jau suteikė savininkui naują kortą, todėl Machina Gearframe praktiškai praranda savo vieneto vertę – korta tiesiog „pludūriuoja“ (štai kodėl atsirado terminas floater). Aišku galima žiūrėti ir iš kitos perspektyvos – jeigu priešininko pirmas ėjimas buvo Machina Gearframe, jis dabar turi septynias kortas prieš mūsų šešias, todėl bendrame rezultate 1-4-1 kortos mus paliktų be kortų, bet priešininkas liktų su viena. Panašiu pavyzdžiu seka ir kiti floater monstrai – su Treeborn Frog iškviestas monarchas ne tik tampa floater‘iu, bet ir turi ataką sunaikinti monstrą, o Volcanic Rocket ne tik atneša naikinimo kortą, bet ir turi nemažai narsos.
Būtina lyginti priešininko kortų skaičių su savu. Jeigu mes turime daugiau kortų, mes turime daugiau atsakymų į priešininko kortas, turime daugiau galimybių veikti. Analogiškai, jeigu priešininkas turės mažiau kortų, jis turės mažiau atsakymų į mūsų veiksmus, mažiau skirtingų galimybių padaryti ėjimą. Jeigu sugebėsime suprasti, kaip kontroliuoti savus resursus ir juos išnaudoti tikslingai, galėsime lengviau side-deck‘intis ir dažniau laimėti. O laimėti visi mėgsta, ar ne?

Kabliukas!

Už šios visos sistemos slypi ir bjaurus kabliukas, kuris gali kai kuriuos žaidėjus nuvesti prie nenaudingų veiksmų. Pavyzdžiui, vienas žaidėjas turi šešias kortas rankoje, o jo priešininkas turi tris. Jeigu žiūrėsime kortų pranašumu, pastarasis žaidėjas turi trimis kortomis mažiau, todėl kitas turi +3 pranašumą. Bet ar tai reiškia, kad tas pirmaujantysis žaidėjas laimi? Ne, tai gali visiškai nieko nereikšti, nes kortų pranašumas nėra viskas, kas nulemia pergale – tai tik būdas lengviau apsibrėžti žaidimo taktiką, tikslą ir veiksmus. Pavyzdžiui, aš galiu išmesti su Hand Destruction dvi Ojamagic ir pasiimti šešias Ojamas į ranką, tačiau tai nereikš, kad aš jau laimėjau – tiesiog turiu šešias silpnas kortas ir mažiau kortų kaladėje, todėl mano pranašumas neįgyja vertės, nebent aš sugalvočiau tikslingą būdą jį išnaudoti. Arba galiu turėti didelį lauką, bet priešininko vienas Judgment Dragon gali jį visą sunaikinti ir atimti iš manęs dominuojančiojo poziciją. Tą patį gali padaryti ir begalė kitų kortų – Dark Armed Dragon, Gladiator Beast Gyzarus, Black Rose Dragon, Arcanite Magician. Ir visos šios kortos dabar gali būti iškviestos itin lengvai, todėl vien turėti daugiau resursų gali nieko nereikšti, jeigu dalis jų neveiksmingi.


"Tu neveiksmingas!"

Aišku, galima vertinti kortas kaip Judgment Dragon ar Dark Armed Dragon kaip kortas, kurios vertos dvejeto ar daugiau, tačiau tai subjektyvu ir jeigu bandytumėte lyginti tokią nuomonę su kitais, nenustebkite, jeigu susilauksite kreivų žvilgsnių ar nuomonės, kad esate prastas žaidėjas.

Galiausiai svarbu yra ne tik teisingai išnaudoti kortų pranašumą, bet ir suderinti jį su kitais žaidimo elementais. Aišku, galbūt turite nemažai gerų kortų, bet galbūt jas verta pasilaikyti vėlesniam laikui? Galbūt korta neduoda iškart pranašumo, bet gali atnešti naudos vėliau? Galbūt ir turite nemažai naudingų kortų rankoje, tačiau ar jos visos pagelbės? Ar sugebėsiu išnaudoti savo monstrus rankoje per keletą ėjimų? Ar verta aukoti resursus ir stiprinti lauko poziciją? Būtent iš šių klausimų ir susideda strategijos, idėjos ir deck‘ai. Suprasti šią kortų pranašumo sistemą yra itin svarbu.

Išvados?

Tikiuosi supratote, ką reiškia +1, -1 ir t.t. Supratus šią sistemą, galima ją pritaikyti savo kaladės kūrime ar kasdieniame žaidime. Prieš darant ėjimą, visada verta paklausti savęs, ar verta jį daryti ir kaip jis paveiks žaidimo eigą ir žaidėjų resursus. Aišku, su X-Saber Airbellum tiesiogiai pulti visada smagu, bet ar tai verta padaryti, jeigu priešininkas turės didesnį monstrą ir sutraiškys liūtuką, atsiskaitydamas už išmestą kortą? Teisingai perpratus kortų skaičiavimą galima efektyviau išnaudoti kortas ir bandyti žiūrėti kelis ėjimus į priekį. O taip galima laimėti dažniau ir efektyviau, o pralaimėjus lengviau suprasti, kaip buvo pralaimėta.

-Snik

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. srr klaida padariau bet ka norejau pasakyt tai kad gera pradzia yra mokyt zmones zaisti taupiai nei viska isnaudot ir pralaimet

    ReplyDelete
  3. Tai planavau aptarti kitame šios serijos straipsnyje iš tikrųjų. Viena didžiausių problemų buvo sugalvoti, kokia seka viską aiškinti, nes visos temos labai siejasi, todėl išsirinkti, nuo ko pradėti sunkoka :D

    ReplyDelete